Виховна година "Вогонь - друг, вогонь - ворог"

Мета: довести дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним; продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожеж в побуті та їх наслідки; розвивати навички самостійної роботи, вміння застосовувати знання на практиці; виховувати бажання дотримуватись правил пожежної безпеки, берегти і зміцнювати своє здоров’я.

Хід  уроку
I.                  Організаційний момент.
II.               Повідомлення теми, завдань уроку.
1.     Відгадайте загадку.
Що то за гість, що дерево їсть?
А якщо в дім зайде цей гість,
То все до тла він з’їсть!             (Вогонь)
-         Тема нашого уроку « Вогонь – друг, вогонь – ворог».
-         Ми будемо працювати разом з молодшою сестрою вогню – жаринкою.

2.     Проблемне питання.
-         Вогонь нам друг чи ворог?
3.     Повідомлення завдань уроку.
      Сьогодні на уроці ви з’ясуєте:
-         Коли вогонь – друг, а коли – ворог.
-         Причини виникнення пожеж.
-         Продовжите вчити правила пожежної безпеки.
III.           Актуалізація опорних знань.
     Вогонь – друг.
1.     Історична  хвилинка.
- В Україні наші предки не тільки звали вогонь «святим», але й пильно підтримували його, загрібаючи жар у печі. Коли ж, все таки, через недогляд, вогонь згасав, люди вважали, що буде нещастя! Для підтримування вогню в хаті ставили коло нього горщик із водою, щоб вогонь пив і сипали у піч сіль. У народі вважалося, що  у тих, хто не поважає вогонь, станеться пожежа.
- Вогонь – щоденний супутник людини. Він потрібний всюди: в житлових будинках, на заводах і фабриках.
2.  Вірші  учнів « Вогонь - друг».
- А зараз учні розкажуть,  яку користь приносить вогонь, коли він нам друг.
 1.  Якщо холоди настали –                                  
Допоможе нам вогонь.
Він розтопить піч у хаті,
Але ти стій осторонь.    
  Вогонь нас зігріває,коли горить у печі, каміні.
2.     - На вогні готують їжу,                                 
      Пиріжки мама пече.              
   – На вогні готують їжу.


3.Якщо раптом світло гасне,                              
Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню
Ми подякуємо.                                           
   – Вогонь дає світло.


4. А в печі велетенській – у домні –                      
Плавлять сталь сталевари  невтомні.
У домні  сталевари  плавлять сталь.
 
- Коли вогонь нам друг?

1.     Слово вчителя. Вогонь – ворог.
-         Але вогонь буває і іншим.
Вогонь - супутник війн. Його використовували вороги для зброї , підпалів, тортур.
Пожежі - це величезна проблема. Щороку у світі стається 5 мільйонів пожеж.
Яким вогонь може стати для нас, залежить від нас. Во­гонь - ворог, якщо до нього стави­тися недбало і не знати правила пожежної безпеки.

2.     Вірші  дітей « Вогонь - ворог».
1.     Але й іншим буває вогонь -                                 
Злим,  як змій, і жорстоким, як ворог.
2.      Не зігріє він ваших долонь,                                  
Може все спопелити на порох.
Будьте ж діти з вогнем обережні,
Вчіть правила протипожежні.

- Коли вогонь ворог ?
-  Щоб вогонь не став ворогом, до чого закликає вас автор вірша?
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.Робота за підручником.
1.1. Читання тексту вчителем, сильними учнями.
- Ви уважно послухаєте текст і дасте відповідь на запитання
- В тексті вогонь зображено в якості друга чи ворога?
1.2.Вибіркове читання.
      - Прочитайте рядки, де сказано, що вогонь – друг,
                                                            що вогонь – ворог.
- Яку користь приносить вогонь-друг?
- Якої шкоди завдає вогонь-ворог?
1.3.Самостійне читання.
- Прочитайте текст до кінця і знайдіть:
- причини виникнення пожеж;
- що треба зробити, якщо виникла пожежа.
 - Прочитайте причини виникнення пожеж.
- А які ви ще знаєте причини виникнення пожеж?
- ігри дітей з вогнем;
- недотримання правил користування електроприладами і печами ;
- непогашені сірники, багаття;
- підпали;
- несправність побутового обладнання;
- порушення правил поводження з легкозаймистими та   вибухонебезпечними речовинами і предметами;
- не правильне використання свічок, піротехнічних засобів;
- просушування білизни над піччю, плитою, каміном.

      - Прочитайте, що треба робити, якщо виникла пожежа?
3.   ФІЗХВИЛИНКА
Вогню боятися не треба,якщо порядок в домі в тебе,
Якщо працюють справно речі
І телевізор, й газплита –
Пожежа в дім не завіта !
-         Чому вогню боятися не треба? – сказано в віршику.

V. Узагальнення та закріплення знань.
1.     Самостійна робота в групах.
       За даним віршем треба:
        - Визначити причину пожежі.
        - Скласти правило пожежної безпеки.
Група №1                                                                      
    На роботі мама й тато.
    Сірники знайшли малята.
    І не знає дітвора,
    Чим скінчитись може гра.
 Недбале поводження з сірниками.

 Група №2                                                                          
        Електропраска – кожен знає –
        У побуті допомагає.
        Та пам’ятати має кожний:
         Лишать без нагляду її не можна.
 Залишені без нагляду працюючі електроприлади.
Група №3                                                                       
          Наказали мама й тато
          Всі електроприлади разом не вмикати,
          Бо нагріється розетка,
          Спалахне вогнем умить,
          І від того дім згорить.
 Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки .
Група №4                                                                            
         Обігрівач не вмикати
         Біля тюлю, - каже мати.
         Мама вийшла і не знає,
         Що вікно уже палає.
 Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини.
Група №5                                                                             
Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась!
Ялинка щоб не зайнялась.
 Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди.
Група № 6                                                                               
     Не розпалюй сам багаття
     Ані в лісі, ані в хаті.
     Легко вогник запалить -
     Та не просто загасить.
Розпалене багаття в лісі, в приміщенні.

Група № 7                                                                                
     Пам’ятайте кожен з вас
     Де бензин, мастило, газ.
     Там вогонь не підпускай –
     Спалахне усе -  і край!
Вогонь біля легкозаймистих речовин.

-А які ви ще знаєте правила пожежної безпеки?
Не можна:
- гратися сірниками;
- залишати електроприлади без нагляду;
- вмикати в одну розетку декілька електроприладів;
- вмикати обігрівач близько біля тканини;
- прикрашати ялинку свічками,бенгальськими вогнями;
- розпалювати багаття в лісі, в приміщенні;
- розпалювати вогонь біля легкозаймистих і вибухонебезпечних речовин і предметів;
- сушити одяг над газом;
- треба правильно використовувати печі, каміни.

VI. Підсумок уроку.

- Діти, скажіть вогонь-друг чи ворог?

Комментариев нет:

Отправить комментарий